
Jak 5 x jinak přistoupit k jedné studijní látce
Details
Využívat více edukačních přístupů k jedné látce není většinou na škodu, zvláště pak u dětí se specifickými studijními poruchami, které mohou hůře udržovat pozornost při jednolitém výkladu.
Kombinace různých metod má navíc i tu výhodu, že umožňují vyniknout těm žákům, kterým se v jiných aktivitách tolik nedaří a tím jim dodat motivaci i zlepšit sebedůvěru. Proto jako malou pomoc uvádíme konkrétní ukázku užití různých přístupů při výkladu látky o vypařování.
Téma: Vypařování
Přístupy:
1.
KULTURNĚ – HISTORICKÝ
Diskutovat: Jak byl princip vypařování užíván v historii (k získání pitné vody, pro ochlazování)?
Jak bylo vypařování používáno v odlišných oblastech, komunitách? Jaké se vyskytli problémy?
2.
LOGICKO-MATEMATICKÝ
Diskutovat: Je v místnosti stejné množství vody když, se vypaří miska z vody? Jak se to změní?
Jak a kdy se věci vypařují?
Co můžeme přirovnat k procesu vypařování?
3.
VERBÁLNĚ-LINGISTICKÝ
Brainstromovat a tvořit konceptuální mapy.
Parafrázovat či sumarizovat textu o vypařování.
Udělat rozhovor s tekutinou o vypařování, klást ji otázky, co by asi odpovídala?
Vytvořit dobrodružný příběh se zápletkou s vypařováním.
4.
VIZUÁLNÍ
Kreslit různé situace, kdy dochází k vypařování.
Nakresli komiks o benzinové kapce, která se vypařuje z auta.
5.
POHYBOVÝ
Zahrát malou scénku, ve které, žáci hrají vypařující se molekuly a kulisy konkrétní scény.
Nechat je vymyslet jak a za jakých podmínek by se scéna odehrávala při opačném procesu.
Více informací: tento přehled čerpá z knihy Diane Montgomery Able Gigted and Talented Underachievers.
Pro Vás publikovala redakce Moje dyslexie . Dozvědět se více O nás – zde.
Similar Articles to read
